2 Månader...

Idag fyller lilla skruttan 2 månader och det går inte en dag utan att jag är stolt över henne. Hon är så härligt glad, speciellt på morgonen och förmiddagen. Hon är så stabil och stark i nacken för att vara så liten och tittar nyfiket omkring sig. Hon lägger märke till när hennes pappa kommer hem och hon hör hans röst. Hon börjar mer och mer jollra och jag gissar vad hon säger och ger henne ett svar på det hon säger. = )

Idag fick hon även träffa sin kompis Hugo som är en månad äldre. Hugo, hans mamma, pappa och mormor var här på fika och Cornelias farmor var oxå med... Hugos mormor och Cornelias farmor är goda vänninor. Dessutom så är hugos mamma barndomskompis till André.

Hela förmiddagen har flutit på bra med amning och sovande, men nu mot kvällen så gick det inte riktigt lika bra.. Snuttan var trött men kunde inte somna. Antaligen för att hon inte var tillräckligt mätt, men hon var för trött för att amma. Det var dessutom rätt tomt, med tanke på hur mycket hon åt på förmiddagen.
Men med lite inspiration från Hugo som åt sin ersättning så fint och sen slockna i vår säng så öppnade vi tillslut förpacningen till nappflasken som vi köpte för länge sen, men aldrig använt. Vi hade dessutom en förpackning av NAN 1 mjölkersättning som vi fick av Ellis när jag inte kunde amma sist. Vi mätte upp 90 ml och satte flasken i munnen på na. Först var det bara en massa skrik men tillslut så började hon suga på flaskan.. Min lilla flicka dricker ur nappflaska, och åter igen blev jag så stolt. = ) Hon drack upp nästan allt, men skrek sen direkt efter.. jag ställde mig upp och började vyssa.. 3 sekunder senare var hon deckad... Jag kunde utan problem lägga henne i vaggan där hon nu fortfarande ligger och sover tungt... i vanliga fall brukar hon vakna så fort man lägger ifrån sig henne...

Det här känns iaf riktigt bra och imorgon ska jag köpa mer ersättning och börja ge henne kvällsmål med erättning iaf....


Jag ska ladda upp en bild från idag oxå, så fort jag hittar min kamerasladd... = )

Natti natti....





Kommentarer
Postat av: Anneli

GRATTIS LILLA PLUTTAN! Det går inte en dag utan att jag tänker på er, saknar massor!!!

Hoppas paketet har kommit fram och att allt kommer till nytta för min lilla ros ;)

Puss

2011-10-11 @ 23:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0