Vela hit och dit...

Jag vill att bäbis ska komma nu.. men nä usch vad hemskt om hon skulle komma nu. Vi är verkligen inte redo, men man längtar så..

För några dagar sen var jag hos barnmorskan, först på ultraljud och sen på ett rutinbesök.

Ultraljudet visa att allt såg bra ut och att skruttan väger ca 2,2 kg redan. dagen efter när barnmorskan skulle känna om hon var fixerad (vilket hon inte var) så trodde hon att bäbis var rätt så lång... Så det känns som att jag får ge upp min önskan om en liten bäbis... Jag hade hoppas på en 49 cm och 3200 g, men det är ju många veckor kvar så mycket kan hända..

Jag har fått journalen från både mig och Anneli när vi låg i mammas mage och jämför och försöker analysera allt jag kan... dock utan resultat. Det får vi se sen när bäbis kommer om det fanns något samband...

Jag är nu iaf i vecka 33 och har bara tre dagar kvar att jobba. Sen blir det till att fokusera om... Då är det packa som gäller och invänta den 1 Juli då vi får tillträde till huset... = )


En annan sak som jag velar om är det här med ryggmärgsbedövning.... ska man ta den eller inte... Det blir nog till att se hur det känns när jag väl är där...


Nu ska jag iväg till jobbet..

tack och hej...


Kommentarer
Postat av: Samira

Ja du Monki. Min fråga ligger i hur det egentligen funkar med ryggmärgsbedövning för oss med en så kallad "tramp stamp" :). Du får föra informationen vidare till mig sen.



STOR kram till dig /S

2011-06-17 @ 13:08:04
Postat av: Ellis

Den dagen då lillan väl vill komma ut och du är på förlossningen, den dagen bestämmer du dig för vilken bedövning du vill ha. Och oavsätt vad du väljer kommer det bli jätte bra :). Längtar tills lillan tittat ut så Ängla kan få en tjej kompis också hihi :) puss och kram

2011-06-18 @ 00:40:09
URL: http://www.ellinorsliv.blogspot.com
Postat av: Sara

Din förslossning går kanske jätte fort och eda inte hinnes med. Man vet ju verkligen inte innan.

Jag hade tänkt att inte ta den. Den 22 feb-09 skrek jag efter EDA. :) Nog verkligen från förlossning till förlossning. All klarar/tåler vi olika sorters smärta. Det kommer bli bra detta. Åh, vad jag längtar efter er lilla fis nu! Evigheter sen jag lukta på bebis!

2011-06-19 @ 22:31:53
Postat av: Monica

Det är lite småjobbigt det här att verkligen inte kunna planera, för jag är lite utav ett kontrollfreak och vill gärna planera allt jag kan, Men sen kan jag ju tänka mig att ändra mina planer oxå.. Så planen är väl kanske att jag inte ska ta den då, men om jag vill ha den så tar jag den.. = ) Bra plan.. = ) Och det ska väl gå fast man har tatuering i svanken.. Det är väl bara en myt att man inte skulle kunna ta eda.

2011-06-21 @ 09:00:02
URL: http://mamastuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0