2 månader, typ 8 veckor eller 61 dagar.

Jag gör inget annat än att gå och tänka på nedräkningar. Om två dagar är denna vecka slut och då är det bara två veckor kvar innan jag slutar jobba. Man kan oxå säga att jag bara har 11 jobbdagar kvar. Den 19 juni är alltså min sista jobbdag och därifrån är det bara fem dagar kvar till midsommar vilket oxå är väldigt trevligt. Exakt en vecka efter midsommarafton så flyttar vi in i huset och då blir det till att jobba igen. Vi vill ju hinna med att måla om allt invändigt och förhopningsvis göra det lite mysigt i alla rummen innan bäbis kommer. Men när hon kommer det vet vi ju inte riktigt... Hon är beräknad den 3 augusti, men jag tror det blir lite senare. typ den 7:e 9:e eller 13:e.... Har hon inte kommit då, vet jag inte vad jag gör... men jag ska säga till henne när vi är klara med allt och hon är välkommen ut, och eftersom hon ska bli en väluppfostrad liten dam så kommer hon lyda... = )

Idag har jag för övrigt haft en väldigt skön dag... har inte ens haft bh på mig på hela dagen... = )
Jag gick upp vid 9 tiden och käka frukost, sen la jag mig på golvet med öppna balkongdörrar och solade lite.. Tog en kall dusch och satte mig sen på en stol och sola ryggen.. Svettades lite till och tog en dusch till... Sen stekte jag lite pannkakor och åt nog en för mycket och drabbades av lätt matkoma. Jag la mig då i sängen och vilade en timme. Sen var klockan helt plötsligt 15:00 och jag fick lite ångest över att jag inte gjort någon nytta idag och att André snart kommer hem. Så jag drog fram min brudkista som är full med foton och teckningar och började packa ner i en flyttlåda.... Sen tröttnade jag på det och André kom hem.. Jag satte mig då på en sval balkong och läste alltföräldrar-tidningen som kom på posten...

Nu börjar jag känna mig lite piggare igen och ska nog packa några kartonger till.... Spotify är inställt på 50-60-tals musik så jag hoppas bäbis är vaken och kan ta till sig musiken... = )

Hitta fina overaller på en sida med billiga barnkläder.. dock lite tidigt att köpa overall nu... Men man blir ju sugen..


Lilla Myran kommer dessa ifrån och kostade 399:-

Kommentarer
Postat av: Ellis

Ingen längtar mer än jag på att bebis ska titta ut och tills du börjar din ledighet...hihi puss&kram

2011-06-05 @ 00:24:21
URL: http://www.ellinorsliv.blogspot.com
Postat av: Monica

He he.. Jag är rätt nöjd med tillvaron som den är nu, men hon får gärna komma ut om ett tag så att man kan krama på henne... = )

2011-06-07 @ 20:55:17
URL: http://mamastuff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0