lägesrapport

Nu när vi fått igång vårat internet här hemma och man börjar komma in i ett vardagslunk så passar jag på att hålla er uppdaterade om vad som händer i magen...

Sen jag gick på semester och föräldraledighet i slutet av juni så har jag haft samma känsla i magen mest hela tiden.. Allt är lugnt och inget gör ont. Cornelia sparkar lite här och var och har hicka lite då och då, men allt är bara såå lugnt och behagligt... Nu när det börjar närma sig så vill jag inte att det ska vara så lugnt längre.. Jag vill ha sammandragningar och förvärkar. ont ska det gärna göra så man vet att det är på riktigt, men näää...

Sammtidigt som det är skönt att bara må bra hela tiden så blir jag lite otålig av det oxå, och tror ibland att jag kommer få vänta de 2 veckorna extra som man får gå över innan man blir igångsatt. Det skulle betyda att hon kommer den 17:e istälet för den 3:e och det känns surt...

Min vän lina som bara ligger 3 dagar före mig, men med sitt andra barn har redan varit inne en vända på förlossningen för att det händer så mycket, men dock kom det ingen bäbis då. Men hon är rätt säker på att hennes kommer nu i dagarna... Imorgon kanske... Jag önskar att jag oxå får känna så. kanske just för att jag så gärna vill känna att det är något på gång så känner jag nu idag och kanske lite igår, att det börjar röra på sig så smått där inne... Jag tycker att magen har sjunkit lite längre ner igen, men det kan oxå vara tuttarna som hålls högre uppp. = )
Det gör iaf lite ont i sklettet kring bäckenet och jag tror att hon stångar lite med huvudet i rätt riktning..

Jag har iaf bestämt att jag ska vänta tills på onsdag och har det inte hänt något då så blir det till att läsa på alla huskurer som finns för att komma igång med värkarbetet....






Kommentarer
Postat av: sara

Fina ste Monica! Shit vad snygg du är även om du är höggravid! :)

2011-07-30 @ 20:49:17
Postat av: Monica

Tack... men som alltid så finns det ju bättre och sämre foton.. jag visar bara de bättre...=)

2011-07-30 @ 22:35:33
URL: http://mamastuff.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nu såg man dig mycket bättre än den bilden du MMS:a mig! Och du är super fiin!! =) Men jag förstår att du börjar bli otålig nu! Inte långt kvar, och jag hoppas att du slipper gå över tiden allt för mycket om det nu blir så! =D

Puss å Kram

2011-07-31 @ 12:49:44
URL: http://sandranornberg.blogg.se/
Postat av: Anneli

Fiiinaste fina!!! Lillan har det så mysigt men en otålig Monka är ju inte att leka med så du får säkert som du vill. Hoppas att ni just nu iaf sitter och myser i era nya utemöbler. PUSS PÅ ER!

2011-07-31 @ 20:35:06
Postat av: Janni

Gud vad fräsch och snygg du är!! Är flitig besökare på din blogg men sämre på att kommentera. Ska bli så kul att följa dig när lilla Cornelia är kommen!! Lycka till med allt och hoppas det kommer igång snart så du slipper gå över tiden :) Massa kramar

2011-08-03 @ 16:33:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0