Tänka framåt...

Ja man får ju tänka lite framåt och planera kommande inköp till skruttan. Men inte för långt fram. Jag har hela tiden varit försiktig med att köpa saker och inte köpt saker och ting förrens jag verkligen behöver de och vet att de kommer att användas. Det gäller allt ifrån kläder till leknsaker och babygym. Jag vet ju själv hur man hade det när man var liten. Mitt och Annelis rum var drängt med gosedjur, leksaker och kläder, allt i en enda röra. = )

Som det är nu så använder vi babysittern lite då och då när vi är i vardagsrummet. Bumbostolen när vi är i Cornelias rum eller i badrummet, och hennes köksstol i köket. Hon tröttnar ju så snabbt på att vara på ett och samma ställe så man får flytta runt på na hela dagen... Bäst är ju i mammas famn såklart, men där kan hon ju inte alltid vara. Nu funderar jag på om man ska skaffa sig en gåstol och hoppgunga. Hon Älskar att stå upp och sprattla med benen så jag tror hon kommer gilla att vara i stående läge. Jag tycker nog att hon är lite för liten än, men man får ju börja kolla läget och höra sig för vad andra tycker om gåstolar och hoppgungor.. Finns det något negativt med dem???



Nä om man ska ta en kopp tee innan läggdags och hoppas på att det blir mer sova denna natt. Plutti har fortfarande ont i magen och vaknar typ varje timme och är lite ledsen... Hon har nu inte bajsat sen igår morse och det gillar jag inte riktigt. Jag ska nog läsa på lite om förstoppning och se om det är något man kan göra för att göra det bättre för henne. Eller så är det så blir det inte så mycket bajs nu för att hon ska växa en massa,, nä jag vet inte...

God kväll så länge..

Kommentarer
Postat av: Ellis

Jag hade satsat på gåstolen. Jag har nästan precis börjat använda vår, men det är väl lite hur ni tycker det är tid för Cornelia. Du känner när det är dax gumman! Kram kram

2011-11-17 @ 16:11:46
Postat av: knas

Ville älskade sin hoppgunga, vi hade aldrig ngn gåstol till honom. Läste många artiklar som kom i samma veva om att gåstolen inte var bra, eftersom de typ "sitter och går" så blir det fel för dem..

man kan ju läsa sönder sig en massa om allt man har till barn, både positivt och negativt, men den artikeln jag läste på bvc fick mig att inte skaffa gåstol if. :)



sen när hon börjar smaka pureer så är katrinplommon superbra vid "hårdimagen". :)

2011-11-17 @ 18:10:06
URL: http://knasis.blogg.se/
Postat av: sara

Hade både hoppegunga och gåstol till Tilda. Hon var helt galen i båda och så spännande för dom nör dom kan ta sig runt med stolen och utforska själva.

2011-11-17 @ 20:21:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0