helt okej

Ja, Det är inte såå illa längre. Jag mår inte riktigt lika mycket illa och kan ha stunder jag känner mig nästan normal. Jag är fortfarande lite tröttare än vanligt, men det är ju inte så illa.. Min bästa hobby är ju att sova. = )

Annars har det inte hänt så mycket mer. Tuttarna är inte lika spända, men de är ju endå störe än vanligt och jag måste nog börja leta nya bhar snart. Tjock är jag ju som vanligt, men jag tycker mig se ett litet annat put på fettmagen. = )

Imåndags var jag på inskrivning på mödravårdcentralen och fick träffa min barnmorska för första gången.
Vi hade bara ett litet kort möte på 20 minuter där hon gav mig lite broschyrer om vad jag får äta och inte äta.

Nästa möte blir 11 januari och då blir det hälsokoll.

Jag prenumererar på en tjänst från babycenter och får varje vecka ett mail om vilken vecka jag är i och vad som händer då, med mig, bebben och även andré.

denna vecka stod det så här.

Nu är embryot ungefär 1,25 centimeter långt (ungefär så stor som ett litet smultron) och har tydliga fingrar och tår med lite kvarvarande simhud emellan. Embryot rör sig i plötsliga perioder av intensiv aktivitet. Levern producerar massor av röda blodkroppar tills benmärgen har utvecklats och tar över den rollen.


Jag har alltså ett smultron i mig nu... = )

Snart kommer Ellis hit efter att ha varit hos barnmorskan och förhopningsvis fått reda på om det är en liten pojke eller flicka i magen på henne..

Vi ska fika lite här hemma och prata graviditet i massor..

Ha en fin fin dag.. Puss och kram


Kommentarer
Postat av: Anneli

ÄÄlskar smultron!!!

2010-12-18 @ 16:10:17
Postat av: ellis

Mysigt värre :D Gör vi om fler gånger tycker jag!

2010-12-18 @ 22:59:47
URL: http://www.ellinorsliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0