babyshower och barnloppis..

Jag känner verkligen att jag har kommit in i det här med ett bli mamma. speciellt denna helg. Det har blivit en massa fokus på just bäbisar.

I lördags åkte jag och André på barnloppis och köpte oss en påse bäbiskläder för 200:-
Jag lägger upp bilder sen. = )

Men sen började den riktiga utmaningen med dagen. Jag och Lina har under en tid planerat en babyshower för Ellis och nu var det dags att se om våra planer skulle gå i lås. = )

Det började med att jag och Lina kom hem till Ellis och skulle laga lite mat tillsammans och bara ta det lugnt, men när maten var uppäten under stor uppsyn på vad klockan var så fick Lina så extrema (påhittade) cravings för glass, och vi tvingade Ellis följa med till affären. Jag skulle stanna hemma då jag var tvungen att ( på låtsas) sitta på toa ett tag.

Så fort de åkt iväg sprang jag ut till bilen och hämtade in en blöjtårta, balonger, cupcakes, och en massa snax och presenter. Samtidigt anlände en massa vänner till Ellis som vi bjudit in som ännu en överraskning.

Det tog inte många minuter innan Ellis och Lina var tillbaka och hade de bara kommit 2 minuter senare så hade alla hunnit in i huset. Men nu började det gå upp för Ellis att det var något på lur, när hon såg allas bilar.... = )

Väl inne blev det iaf en chock över alla som var där, så jag är mycket nöjd...

Det blev en trevlig kväll och mycket bäbissnack... = )

Nu är det inte långt kvar tills deras lille knodd kommer och jag ser verkligen fram emot att se den ungen för det kommer bli ett såå sött barn...



Så här såg det ut när vi skulle bygga blöjtårtan som blev super bra.

Innan på dagen var Nille, Lina och Max här och käkade lite tacos till lunch. Max ville dock mest kasta sin mat på golvet men var mer än villig att hjälpa mig städa upp efteråt .. = )


Ellis fick kämpa länge med alla presenter.


-Nu håller du dig lugn där inne så mamma får sova i natt... = )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0