Nu så...

Börjar det hända saker...
Det började på onsdag förmiddag med aningen starkare sammandragningar än vad jag är van vid och mot kvällen där vid 19-tiden så började de kännas ordentligt. Jag är ingen mensverksmänniska men de få gånger jag haft det så har det inte gort så ont som jag har nu... Det jobbiga är nog att de bara fortsätter och fortsätter.

Vi gick och la oss strax efter 22:00, men efter en längre tids försök att somna så gav jag upp.. Det gick nog 10 till 5 minuter mellan värkarna och de var inte sköna så jag har nu gått upp och sitter här och klockar mina värkar.

De kommer ofta men är inte långvariga, så det är nog inte dags än att ringa till förlossningen. Det är ca 3 minuter mellan och de varar i 30-45 sekunder... när de är uppe i en minut och håller på så ett tag ska jag nog ringa och snacka med dem...

man vet ju lixom inte vad som händer där nere. Rör det på sig. öppnas jag upp över huvudtaget eller är det här bara något inför själva öppningsfasen.

Det är lite små drygt det här och varje gång jag får en värk så måste jag ställa mig upp och andas djupt, räkna till 10 andetag och sen får jag sitta...Man blir lite småyr och utmattad bara av de tunga andetagen.

Så nu får vi se vad som mer händer inatt och imorgonbitti. kl 0700 ska vi lämna in bilen på verkstan, men jag vette fan om jag vill det om det här fortsätter att öka.. Bilen få då vänta, det är inget allvarligt med den endå.

Kommentarer
Postat av: Anneli

Hi-hi! Jag vill gosa med henne nuuu!!!

2011-08-11 @ 14:29:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0