Början av något underbart.... och jobbigt

Jag startar den här bloggen för att det känns som en vettig sak att dokumentera sin första graviditet.... Jag vet att jag efterår inte kommer att minnas alla de jobbiga sakerna för det är så jag funkar. Raderar allt som är dåligt och kommer bara ihåg det som är bra. Men som alla vet är det ju knappas bara bra saker som händer när man är gravid.


Jag har inte kommit så långt i mitt bullbakande och är nog i vecka 5 eller 6. Men jag börjar redan bli väldigt otålig. Tålamod är inte min starka sida och jag kommer nog tröttna minst 1000 ggr innan det är dags att ploppa ut en unge.


Redan innan jag tog gravtestet så visste jag att jag var gravid, det kändes så. Det började nog med att jag kände mig varmare. Man får tydligen en lite högre kroppstemperatur när man är gravid och det kändes. Någon dag efter det hade jag 2-3 dagar då jag kännde mig helt hög på lycka.. Helt utan att veta varför. En vecka innan jag skulle ha min mens blev mina bröst väldigt spända och ömma, så som de kan bli innan mens. Dock höll det i sig längre och jag passerade dagen då mensen skulle ha kommit.

Det gick nog en vecka till innan jag tog testet, mest för att bevisa för André att jag visst var gravid. Och som jag misstänkte så visade det ett +.  André fick kontrollera testet och läste all info som fanns för att inte missa något och försäkra sig att jag gjort rätt.


Jahaja. då är det väl så då, tänkte nog både jag och André.... Det går inte tänka så mycket mer. Även om vi är glada så är det inte så mycket man kan göra just nu, mer än att vänta och vänta.

Det känns lite gran som att man har fått en avi på posten. Man vet att man ska få hämta ut ett paket men man måste vänta till efter kl 16:00.

Förutom att tuttarna känns som att de ska explodera så är jag uppsväld över magen.. Det är hormoner som ställer till det har jag för mig. Så jag känner mig ruggigt fet och vet att magen som putar inte ens är själva bebisen utan bara gas och fett. inte så nice...

Jag mår lite illa på alla möjliga sätt oxå. Kan vakna på natten med magknip och behöva sitta på tryckeriet en kvart. Även lukter framkallar illamående som jag känner igen från min barndom.

Kaffe är nog det sista jag vill dricka och mina saffransbiscotti som jag bakat, har jag fått kasta.

För att undvika illamående så äter jag något litet och sen blire det bra... Min bästa kompis är nog blåbärssoppa och smoothies. Jag skulle nog kunna tänka mig lite glass nu oxå..

Idag har jag ätit frukost tre gånger var av två utav dem bestodd av rostade mackor med prickig korv och en skål med fil och musslie.

Lite flåsigare har jag nog oxå blivit, men det beror ju även på att jag är förkyld och at det ÄR jobbigt att pulsa i snö...


Ja det här var ju bara början.....To be continued...







Kommentarer
Postat av: Anneli

Tjoolahopp! Jag är såå glader och lite avis på er samtidigt som det känns skönt att bara få njuta av att bli moster :D :D :D Vilken spännande tid det kommer att bli framöver. Första gången jag riktigt längtar efter att sommaren ska vara över och hösten ta vid, så att man får hålla den lilla nygräddade bullen. PUSSAR på maggen.

2010-12-09 @ 23:03:23
Postat av: Monica

Tack....Jag hoppas att det inte dröjer för lång tid innan det blir kusiner...= )

2010-12-12 @ 11:13:04
URL: http://bullmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0